Carrefour des apprentissages - 100, rue Louis-Pasteur

Rue: 
100 Louis-Pasteur Private
Code: 
CRX
Campus: 
main

The Critical Catalog:

While diversity is a core value of librarianship, no systematic and scalable tools currently exist to promote diverse reading materials by and about marginalized populations. 

In this presentation, Rachel Ivy Clarke and Sayward Schoonmaker (School of Information Studies, Syracuse University) introduce a design research prototype, "The Critical Catalog", a library catalog that returns diverse reading materials, using an open-source ILS software and open data. 

Anglais
Sous-titre: 
A Design Approach to Metadata for Diversity
Date: 
mercredi, 30 octobre 2019 - 2:00 pm3:00 pm
Organisateur de l'événement : 
Langue de l'événement : 

Béatrice Crettenand Pecorini - Soutenance MA(Ed)/Thesis

Français

Soutenance de thèse/Thesis Defence

Béatrice Crettenand Pecorini
M.A. Éducation

jeudi le 24 octobre 2019 à 10h00 /Thursday, October 24th, 2019, 10:00 a.m.

Pièce/Room CRX 327
100, Louis-Pasteur Private

Titre de la thèse/Thesis Title

Étude sur la contribution de la gérontologie narrative numérique au bien-être, à la résilience et aux apprentissage informels des aînés vétérans franco-ontariens.

Directrice de thèse/Thesis Supervisor
Professeur/Professor Emmanuel Duplàa


Sous-titre: 
Soutenance MA(Ed) Thesis Defence
Date: 
jeudi 24 octobre 2019 à 10 h 00 13 h 00
Organisateur de l'événement : 
Langue de l'événement : 

Béatrice Crettenand Pecorini - Soutenance MA(Ed)/Thesis

Anglais

Soutenance de thèse/Thesis Defence

Béatrice Crettenand Pecorini
M.A. Éducation

jeudi le 24 octobre 2019 à 10h00 /Thursday, October 24th, 2019, 10:00 a.m.

Pièce/Room CRX 327
100, Louis-Pasteur Private

Titre de la thèse/Thesis Title

Étude sur la contribution de la gérontologie narrative numérique au bien-être, à la résilience et aux apprentissage informels des aînés vétérans franco-ontariens.

Directrice de thèse/Thesis Supervisor
Professeur/Professor Emmanuel Duplàa


Sous-titre: 
Soutenance MA(Ed) Thesis Defence
Date: 
jeudi, 24 octobre 2019 - 10:00 am1:00 pm
Organisateur de l'événement : 
Langue de l'événement : 

Join the conversation!

Anglais

Join our team as they share their tips to help you succeed in your 1st year in science!

You can submit your questions at science.mentor@uOttawa.ca

Sous-titre: 
Student Panel: Tips to help you succedd in your 1st year in science
Date: 
mercredi, 30 octobre 2019 - 10:00 am
Auditoire cible : 
Langue de l'événement : 

CARRIÈRES @ Emploi et Développement social Canada

Français

Cherchez-vous une carrière dans la fonction publique ou vous pouvez mettre en pratique vos connaissances et compétences acquises lors de vous études universitaires, tout en contribuant à améliorer la vie de Canadiens ?

Si oui, joignez-vous à nous le 22 octobre de 11h30 à 13h pour en apprendre davantage sur les possibilités de carrière au sein du Programme du travail et autres secteurs du ministère de l’Emploi et du Développement social.

Sous-titre: 
Séance d'information sur le recrutement
Date: 
mardi 22 octobre 2019 à 11 h 30 13 h 00
Langue de l'événement : 

CAREERS @ Employment and Social Development Canada

Anglais

Looking for a career in the federal public service where you can apply the knowledge and skills you acquired from university while making a difference in the lives of Canadians?

If so, join us on October 22, 2019 from 11:30 to 1:00 pm to learn more about the career opportunities at Labour Program and other sectors of Employment and Social Development Canada.

Sous-titre: 
Recruitment Information Session
Date: 
mardi, 22 octobre 2019 - 11:30 am1:00 pm
Langue de l'événement : 

Faux que ça cesse @uOttawa

L'atelier FAUX que ça cesse : Comment savoir ce qui est vrai sur Internet (par HabiloMédias) enseignera aux participants quatre mesures faciles et rapides qu'ils peuvent prendre pour déceler les fausses informations et déterminer si le contenu en ligne est vrai ou non.

Présenté par Mish Boutet, bibliothécaire spécialisé en compétence numérique 

Français
Date: 
jeudi 10 octobre 2019 à 01 h 30 03 h 00
Organisateur de l'événement : 
Type d'événement : 
Langue de l'événement : 

Break the Fake @uOttawa

The Break the Fake: How to tell what's true online workshop (by MediaSmarts) will teach audiences four quick, easy steps they can take to spot misinformation and find out if something online is true or not. 

Presented by Mish Boutet, Digital Literacy Librarian

Anglais
Date: 
jeudi, 10 octobre 2019 - 11:30 am1:00 pm
Organisateur de l'événement : 
Type d'événement : 
Langue de l'événement : 

Proposition de thèse PhD: Jonathan Weber

Proposition de thèse PhD
Candidat: Jonathan Weber
Titre de la thèse: Teacherly Making and Makerly Teaching: Teacher identity and making practices
Date: Jeudi, 3 Octobre 2019
Heure: 13 h 00
Endroit: CRX 326
Directeur de thèse: Emmanuel Duplàa
Examinateurs: Dr. Cynthia Morawski, Dr. Megan Cotnam-Kappel, Dr. Michelle Shira Hagerman

Français
Date: 
lundi 30 septembre 2019 à 13 h 00 16 h 00
Organisateur de l'événement : 
Langue de l'événement : 

PhD Thesis Seminar: Jonathan Weber

PhD Thesis Seminar
Candidate: Jonathan Weber
Thesis Title: Teacherly Making and Makerly Teaching: Teacher identity and making practices
Date: Thursday, October 3, 2019
Time: 1:00 pm
Room: CRX 326
Thesis Supervisor : Emmanuel Duplàa
Examiners: Dr. Cynthia Morawski, Dr. Megan Cotnam-Kappel, Dr. Michelle Shira Hagerman

Anglais
Date: 
lundi, 30 septembre 2019 - 1:00 pm4:00 pm
Organisateur de l'événement : 
Langue de l'événement : 

Pages